Yay! Laptop Baru!

6
Hello internet! Setelah lebih lima tahun menggunakan laptop Acer yang saya pakai since belajar kat kolej dulu, akhirnya beli jugak laptop baru.

Alhamdulillah, saya tak menang contest iPhone 5 Gadget Impian tapi ALLAH ganti dengan laptop. Hehe! Sebenarnya laptop lama tu dah uzur sangat dah, terlalu slow dan asyik stuck je. Kalau nak tengok Youtube pulak tak boleh lebih dari 10 video, nanti dia hang. Screen pulak rosak so saya sambungkan ke monitor lain. HAHAHA! Sadis betul! 

Laptop lama. Photo taken 2010.
Sayang gila kot laptop tu, dah banyak berjasa since zaman buat diploma. Saya selalu cakap yang saya lebih pentingkan laptop berbanding handphone. LOL! 

HAri tu pergi usah laptop, so saya pilih HP Pavillion G6. Hmm... Intel Core i3, 2.4GHz, 2GB DDR. Ok la kan? Saya bukannya heavy user pun. Just guna untuk internet dan layan movie. Hopefully laptop ni mampu bertahan untuk beberapa tahun lagi. 


Masalah sekarang adalah terpaksa berhadapan dengan Windows 8! Alahai... Bukan susah, tapi annoying. Ada beberapa function yang tak jumpa, jadi saya kena biasakan diri dan rajin explore.

Tenang sikit nak online, laju dan smooth! Boleh la blogging, blog-walking, membaca, tweeting dan download dengan tenang tanpa tersekat-sekat.  ALHAMDULILLAH! 


Previous entry: PRU13: Hari Mengundi!
Tags

Post a Comment

6Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. drop comment here :)
    pada ika pulak window 8 the best. agak tersusun and teratur.
    and of coz, u need to explore it, lama2 nanti biasa laa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Ika! so far bila dah guna tu best la jugak. nak kena biasakan diri lagi ni. hehehe :)

      Delete
  2. Tahniahlah...dah dapat apa yang diidamkan...sayalah dlm hidup ini tak pernahmenggunakan laptop. Hanya guna desktop e..itupun clone sendiri. Yg lama tu apa kata hantar kat sini, bolehlah jugak pertama kali guna laptop walaupun laptop tu dah lama...saje2 bergurau je...he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya awak pun mesti tak tahan dgn laptop lama tu.. hahaha!

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top